Κυριακή 24 Ιουλίου 2011

αντιγόνης soundtrack [2]

αντιγόνη-κρέοντας


υπόθεση εργασίας : μιλά ο κρέων κι η αντιγόνη μένει αμίλητη :


ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Εσύ, που σκύβεις το κεφάλι σου κάτω, το παραδέχεσαι, ή αρνιέσαι ότι το 'κανες;
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
............ 
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Εσύ φύλακα, μπορείς να φύγεις, να πας όπου θες. Είσ' ελεύθερος πια, δε σε κατηγορώ.
Σύντομα, λοιπόν, με λίγα λόγια, πες μου: Το ήξερες πως αυτό το είχα απαγορέψει;
 
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
............
ΚΡΕΟΝΤΑΣ Και τόλμησες να το κάνεις κι ας το είχα απαγορεύσει εγώ;
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
............
ΧΟΡΟΣ
Παθιασμένο σαν τον πατέρα τούτο το παιδί. Δεν το βάζει κάτω μπρος στον κίνδυνο.
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Μα ξέρε πως τα πείσματα τα πιο σκληρά λυγίζουν, ακόμα ως κι αυτό τ' ατσάλι
που είναι ψημένο στη φωτιά μπορείς να το δεις να ραγίζει και να κόβεται στα δύο. Ξέρω πως και τα πιο άγρια άλογα μ' ένα μικρό χαλινάρι μπορείς να τα δαμάσεις. Ποτέ δε μπορεί να σηκώνει κεφάλι εκείνος που είναι δούλος σε άλλους. Και το ήξερε καλά πως με περιφρονεί όταν τις διαταγές μου πήρε αψήφιστα και τώρα μας καυχιέται μ' άλλη προσβολή και μας κοροϊδεύει κιόλας για την πράξη της. Δεν είμαι εγώ λοιπόν ο άντρας, αλλά αυτή θα είναι, αν την αφήσω να πατάει τους νόμους δίχως τιμωρία. Μα είτε είναι παιδί της αδερφής μου ή και δικό μου που προστατεύει ο Δίας, δε θα γλιτώσουν αυτή κι η αδερφή της απ' το θάνατο. Κι εκείνην το ίδιο την κατηγορώ, πως πήρε μέρος στην ταφή. Φωνάξτε την εδώ. Την είδα μέσα πριν λίγο να δέρνεται και να χτυπιέται σαν τρελή. Γιατί η ταραχή προδίνει όλους αυτούς που στήνουνε συνωμοσίες στα κρυφά. Και εγώ μισώ όποιον πιαστεί να εγκληματεί και μετά πασχίζει να ομορφύνει το έγκλημά του.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
............
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Τίποτ' άλλο, πράγματι. Αν έχω αυτό, τα έχω όλα.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
............
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Μόνο εσύ, ανάμεσα σ' όλους αυτούς, έχεις αυτή την άποψη.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
...........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Και συ δεν ντρέπεσαι να σκέφτεσαι διαφορετικά απ' όλους;
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
..........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Δεν ήταν αίμα σου κι ο άλλος ο νεκρός;
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
..........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Δεν τον ντροπιάζεις, αφού τιμάς τον άλλον;
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
..........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Ναι, αν τον τιμάς εξ ίσου με τον ασεβή!
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
..........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Αυτός ήρθε για να καταστρέψει τη χώρα μας, ενώ ο άλλος σκοτώθηκε στη μάχη.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
..........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Όχι όμως ο καλός ίσα με τον κακό.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
..........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Και πεθαμένο τον εχθρό μου δεν τον συγχωρώ.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
..........
ΚΡΕΟΝΤΑΣ
Πήγαινε τώρα στη χώρα των νεκρών κι εκεί αγάπα τους αν θέλεις να τους αγαπάς. Εγώ όσο ζω, γυναίκα δε θα με διατάξει.


η αντιγόνη δυσκολεύεται να βάλει σε σειρά όσα θέλει να του πει.κι έτσι λέει λίγες ασυνάρτητες φράσεις:

ΑΝΤΙΓΟΝΗ:


...........

Θες τίποτ' άλλο, εκτός απ' το να με σκοτώσεις;
....................


γελώντας δυνατά του τραγουδά :




............Αδελφός μου χάθηκε όχι δούλος..................


........Δόξα δεν περίμενα λαμπρότερη απ' το να θάψω τον αγαπημένο μου. 
Το ίδιο θα'λεγαν και όλοι τούτοι εδώ αν δεν τους βούλωνε το στόμα ο φόβος. 
......Μα η τυραννία γι' αυτό το λόγο επικρατεί, γιατί μπορεί να λέει και να κάνει ό,τι θελήσει.


.................Δε γεννήθηκα για να μισώ, αλλά για ν' αγαπώ.......




όλη αυτή την ώρα στρέφει το βλέμμα της και στο χορό ,τους γέροντες,φίλους της οικογένειάς της,συντρόφους του πατέρα της και των αδερφών της.όμως αυτοί δεν δείχνουν ξεκάθαρα αν είναι με το μέρος της.την κοιτάζουν πότε με απορία και πότε με οίκτο.γι' αυτούς κυρίως τραγουδά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου