[πρόταση για τις 2 πρώτες ώρες διδασκαλίας]
Μικρή στάση σε εξώφυλλο με πίνακα Μαγκρίτ: οι ανατροπές που φέρνει η φιλοσοφία και η τέχνη
βήμα 1 : σκίτσο αρκά[σελ. 7], πρώτη προσέγγιση σε ερωτήματα υπαρξιακά-φιλοσοφικά,
χαρακτηρισμός τους: ''οριακά, θεμελιώδη, έσχατα'' [σελ. 9]
χρήσεις και καταχρήσεις όρου ''φιλοσοφία" [σελ. 9-10]:
''φιλοσοφία Πλάτωνα'', ''φιλοσοφία τάδε μαθήματος'',
ακόμη και..''φιλοσοφία Μαζωνάκη''...
(λαϊκό άσμα:''η φιλοσοφία μου..όλα να τα ζήσω..")
βήμα 2: σύνδεση με πρωτογενές ερώτημα παιδικής ηλικίας ''γιατί μαμά;''
-κείμενα Βέντερς και Βίτγκενσταϊν[σελ. 8]
βήμα 3: αν διατυπώνουμε [έστω απλοϊκά] φιλοσοφικά ερωτήματα ως παιδιά, τι κάνουμε ως έφηβοι;
αναφορά σε ανατρεπτικό στοιχείο φιλοσοφίας:
σύντομος σχολιασμός τραγουδιού "Πες μου παππού'',
ειδικά το αίτημα για ''Δικαιοσύνη'' όπως εκφράζεται στο στίχο
''Πες μου μαμά,γιατί όταν πάω σινεμά,
ενώ αλλάζω σινεμά, το έργο δεν αλλάζει;
Έρχεται ο άγριος μαμά, για νταηλίκι κι αχταρμά,
ψήνει τον ήμερο μαμά, τον τρώει κι ησυχάζει..''
παρουσίαση στίχων
βήμα 4: πώς προκύπτουν τα φιλοσοφικά ερωτήματα; ή και πού οδηγούν;
επεξεργασία (και ετυμολογική)εννοιών:
δυσ_φορία , α_πορία''[πόρος=πέρασμα],
α_διέξοδο, περι_έργεια...
και με παρατήρηση δύο πινάκων σελ. 8 όπου η απεικόνιση "πολυ_μήχανου" Οδυσσέα:
α_μηχανία [μηχανή=μέσο]
Κείμενο για αντιδράσεις (θετικές ή αρνητικές) που προκαλούν τα φιλοσοφικά ερωτήματα:
από Μένωνα Πλάτωνα [σελ. 11] όπου χαρακτηριστικές λέξεις/φράσεις:
''αμηχανία..μάγια..με έχεις παραλύσει..ηλεκτρίζει..μυαλό..στόμα..ναρκωμένα..''
βήμα 5 : ''φιλοσοφία του δρόμου''
με αφορμή συνθήματα σε τοίχους [σελ. 12]
επεξεργασία ορισμένων συνθημάτων από τα βίντεο:
δημιουργική φάση:
γεμίστε τον πίνακα της τάξης με δικά σας συνθήματα
[περιορισμός:αποκλείονται σεξιστικές-ρατσιστικές αναφορές]
Μικρή στάση σε εξώφυλλο με πίνακα Μαγκρίτ: οι ανατροπές που φέρνει η φιλοσοφία και η τέχνη
βήμα 1 : σκίτσο αρκά[σελ. 7], πρώτη προσέγγιση σε ερωτήματα υπαρξιακά-φιλοσοφικά,
χαρακτηρισμός τους: ''οριακά, θεμελιώδη, έσχατα'' [σελ. 9]
χρήσεις και καταχρήσεις όρου ''φιλοσοφία" [σελ. 9-10]:
''φιλοσοφία Πλάτωνα'', ''φιλοσοφία τάδε μαθήματος'',
ακόμη και..''φιλοσοφία Μαζωνάκη''...
(λαϊκό άσμα:''η φιλοσοφία μου..όλα να τα ζήσω..")
βήμα 2: σύνδεση με πρωτογενές ερώτημα παιδικής ηλικίας ''γιατί μαμά;''
-κείμενα Βέντερς και Βίτγκενσταϊν[σελ. 8]
βήμα 3: αν διατυπώνουμε [έστω απλοϊκά] φιλοσοφικά ερωτήματα ως παιδιά, τι κάνουμε ως έφηβοι;
αναφορά σε ανατρεπτικό στοιχείο φιλοσοφίας:
σύντομος σχολιασμός τραγουδιού "Πες μου παππού'',
ειδικά το αίτημα για ''Δικαιοσύνη'' όπως εκφράζεται στο στίχο
''Πες μου μαμά,γιατί όταν πάω σινεμά,
ενώ αλλάζω σινεμά, το έργο δεν αλλάζει;
Έρχεται ο άγριος μαμά, για νταηλίκι κι αχταρμά,
ψήνει τον ήμερο μαμά, τον τρώει κι ησυχάζει..''
παρουσίαση στίχων
βήμα 4: πώς προκύπτουν τα φιλοσοφικά ερωτήματα; ή και πού οδηγούν;
επεξεργασία (και ετυμολογική)εννοιών:
δυσ_φορία , α_πορία''[πόρος=πέρασμα],
α_διέξοδο, περι_έργεια...
και με παρατήρηση δύο πινάκων σελ. 8 όπου η απεικόνιση "πολυ_μήχανου" Οδυσσέα:
α_μηχανία [μηχανή=μέσο]
Κείμενο για αντιδράσεις (θετικές ή αρνητικές) που προκαλούν τα φιλοσοφικά ερωτήματα:
από Μένωνα Πλάτωνα [σελ. 11] όπου χαρακτηριστικές λέξεις/φράσεις:
''αμηχανία..μάγια..με έχεις παραλύσει..ηλεκτρίζει..μυαλό..στόμα..ναρκωμένα..''
βήμα 5 : ''φιλοσοφία του δρόμου''
με αφορμή συνθήματα σε τοίχους [σελ. 12]
επεξεργασία ορισμένων συνθημάτων από τα βίντεο:
δημιουργική φάση:
γεμίστε τον πίνακα της τάξης με δικά σας συνθήματα
[περιορισμός:αποκλείονται σεξιστικές-ρατσιστικές αναφορές]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου