ΚΕΦΑΛΑΙΟ
3.
Ενότητα
1η
1.Να
αναδιατυπώσετε σύντομα τις βασικές θέσεις του αρχαίου σκεπτικισμού(61).
2.Πώς
συνδέεται ο αρχαίος σκεπτικισμός με την επιδίωξη της «αταραξίας»(61);
3.Να
αναδιατυπώσετε το κεντρικό σκεπτικιστικό επιχείρημα του Ντεκάρτ(62-63).
4.Να
αναδιατυπώσετε τα επιχειρήματα με βάση τα οποία ο Ντεκάρτ αποδεικνύει την
ύπαρξη του Θεού(63).
5.Να
αναπτύξετε με συντομία το φιλοσοφικό περιεχόμενο της πρότασης του Ντεκάρτ
«cogito, ergo sum» (=σκέφτομαι, [άρα] υπάρχω), με αναφορά και στη χρήση του
συμπερασματικού ergo (=άρα)[σ. 63 και 80).
6.Να
εξηγήσετε γιατί, σύμφωνα με ορισμένους φιλοσόφους, η απόδειξη για την ύπαρξη
του Θεού καταρρίπτει τον μεθοδολογικό σκεπτικισμό του Ντεκάρτ (63).
7.Ο
σκεπτικισμός του Ντεκάρτ χαρακτηρίζεται με τα επίθετα «ακραίος» και
«μεθοδολογικός». Να αιτιολογήσετε τους χαρακτηρισμούς (62-63).
Ενότητα
2η
1.Να
καταγράψετε τα βασικά επιχειρήματα των ορθολογιστών σχετικά με την πηγή της
γνώσης (79).
2.Πώς
απαντούν οι εμπειριστές στον ισχυρισμό των ορθολογιστών ότι η γνώση μας για τον
κόσμο πηγάζει από τον νου;(81)
3.Ποια
είναι η προσθήκη του Λοκ στην εμπειριστική συλλογιστική;(82)
4.Τι
θα σας απαντούσε ο Χιουμ αν τον διαβεβαιώνατε ότι ο ήλιος αύριο θα ανατείλει
οπωσδήποτε; (83)
5.Να
δικαιολογήσετε τον χαρακτηρισμό της προσέγγισης του Καντ στο ζήτημα της πηγής
της γνώσης ως συνθετικής.(84)
6.Με
ποιον τρόπο ο Καντ υπερβαίνει το εμπόδιο της παθητικής αιτιολόγησης στη
διαδικασία της μετατροπής μιας πεποίθησης σε γνώση; (84)
ΟΡΙΣΜΟΙ
Ενότητα
1η:
σκεπτικισμός(σελ
60), αταραξία ψυχής, (61), ισοσθένεια λόγων (61),«τρόποι» (Αρχαίοι
Σκεπτικιστές)[61].
Ενότητα
2η:
ορθολογισμός(ρασιοναλισμός)
[79], προ-εμπειρική γνώση [79], εναργείς ιδέες (Ντεκάρτ) [80], έμφυτες ιδέες
(Ντεκάρτ) [80], εμπειρισμός [81], στοιχειώδεις πεποιθήσεις ή ιδέες (81), θεμελιώδης
και πρωταρχική γνώση (81), εσωτερική αίσθηση–αναστοχασμός (Λοκ) [82], «άγραφος
χάρτης» (Λοκ) [82], εποπτείες (Καντ) [84], εγγενείς μορφές εποπτείας (Καντ)[84],
φαινόμενα (Καντ)[84], πράγματα καθεαυτά (Καντ) [84], υπερβατολογική
γνώση [85], κατηγορίες (Καντ)[85]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου